İade Politikası
Web sitemiz üzerinden yapılan
satışlar Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile Mesafeli Satış Sözleşmeler
Yönetmeliğine tabi satışlardır. CandyShine bu kanun-yönetmelikteki hükümleri
uygulamaktadır.
İade edeceğiniz ürünlerin
aşağıdaki şartlara uygun olması işlemlerin daha hızlı ilerlemesine ve sorunsuz
bir şekilde tamamlanmasına yardımcı olacaktır:
İade edeceğiniz ürüne ilişkin
web sitemizde yer alan iletişim bilgileri doğrultusunda bizimle irtibata
geçmeniz ve bildirimde bulunmanız gerekmektedir. Bildirimde bulunulmadan
kargoya verilen ürünler kabul edilmeyecek ve müşteriye geri gönderilecektir.
Web sitemizden satın alınan
ürünler için iade süresi ürünün müşteriye teslim edildiği günden itibaren yedi
(7) gündür. Ürünlerin kutusu, paketi veya etiketi üzerindeki, ithalatçı veya
üretici firma tarafından yapıştırılmış olan etiketlerin yırtılması, ürünün
tekrar satılmasının mümkün olmayacak duruma getirilmesi veya ürünün
kullanıldıktan sonra iade edilmesi durumlarında iade talebi kabul edilmeyecek
ve iade edilmek istenen ürün müşteriye geri gönderilecektir.
İade
edeceğiniz ürünün iadesinin onaylanabilmesi için yukarıdaki şartlara ek olarak
ürünün size ulaştırıldığı haliyle yeniden paketleyip aynı şekilde gönderilmesi
gerekmektedir. En başta yapılan iade talebinde belirtilmemesine rağmen üründe
kargo kaynaklı hasarlar müşterinin sorumluluğunda olup olası ürün geri
gönderilecek ve iade talebi reddedilecektir.
Tüketicinin
Korunması Hakkında Kanun'un 4. Maddesine göre, "Tanıtım ve kullanma
kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan niteliklerine aykırı olan ya
da kullanım amacı bakımından tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan
maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul
edilir. Müşteri, malın teslim edildiği tarihinden itibaren 30 gün içerisinde
ayıplı mal bildiriminde bulunursa, ürünü iade etme, bedel indirimi, ücretsiz
değişim ya da ücretsiz onarım haklarından birine sahiptir." denilmektedir.
Bu maddeye göre müşteri web sitemiz üzerinden almış olduğu bir ürün için Ayıplı
Mal bildiriminde bulunabilir ancak ürünün ithalatçısı düzenlenen bir raporla
kullanıcı hatasının bulunup bulunmadığını belirler. Kullanıcı hatasının olduğu
tespit edilirse, müşteri yukarıda bahsedilen hakların hiçbirinden faydalanamaz.
CAYMA HAKKI
Mesafeli
Sözleşmeler Yönetmeliği'nin 8. Maddesine göre, müşteri, "Ürünü teslim
aldığı tarihten itibaren yedi (7) gün içerisinde hiçbir sorumluluk
üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden
cayma hakkına sahiptir.". Buna göre, müşteri, ürünü teslim aldıktan sonra,
yedi (gün) içerisinde sebepsiz iade etme hakkına sahiptir ancak CandyShine
yukarıda belirtilen şartların yerine getirilmemesi durumunda iadeyi reddetme
hakkını saklı tutar.